Näin helpotat treenaamaan lähtemistä x6

Vaikka liikunta on ollut vuosia osa arkeani, joskus vain tulee niitä päiviä kun treenaamaan lähtö ei houkuttele. Tämä ei haittaa, mikäli liikunta on jo luonteva osa elämää. Sen sijaan jos vasta totuttelee treeniin, pienet tauot johtavat helposti pidempiin. Treenaamaan lähtemistä on joka kerta helpompi lykätä ja kohta huomaakin että edellisestä kerrasta on vierähtänyt kuukausi. Sitten siitä on taas hankalampi aloittaa uudestaan. Kyllä sekin onnistuu, mutta pääset helpommalla kun pidät säännöllistä treenitahtia yllä.

Ajattelinkin kertoa vinkkejä, jotka voisivat helpottaa treenaamaan lähtemistäsi. Osa näistä saattaa olla sinulle tuttuja, mutta joskus on ihan hyvä kerrata. 😉

treenimotivaatio, kuntosali, miten helpottaa salille lähtemistä?

1. Sovi treenit kaverin kanssa.

Tämä on aika takuuvarma keino; ei tule niin helposti peruttua kun on toisen kanssa sovittu treffit. Tämä säästää myös aikaa kun tulee treeni tehtyä ja kaveri nähtyä samalla kertaa.

2. Pakkaa tavarat edellisenä päivänä valmiiksi.

Jos olet suunnitellut aamutreeniä tai meneväsi suoraan töistä treenaamaan, tämä on hyvä tapa. Kun tavarat on valmiina aamutreeniä varten, lähteminen on helpompaa. Jos taas suunnittelet meneväsi töiden jälkeen, säästät aamulla aikaa kun ei tarvitse hoitaa tavaroiden pakkaamista samalla.

3. Nopea lähtö

Toisinaan vetkuttelemme lähtöä niin kauan että siinä ajassa ehtisi tehdä useammankin treenin. Paras tapa on vain lähteä liikoja miettimättä. Enemmän tekoja ja vähemmän turhaa ajatusten pyörittelyä.

4. Ole joustava

Vaikka olisit suunnitellut lenkkiä, voi olla että haluaisitkin mennä jumppaamaan. Salli siis suunnitelmien muutokset; loppupeleissä tärkeintä on, että treeni on kivaa ja sinne tulee lähdettyä.

5. Treenaa kotona

Aina ei tarvitse lähteä mihinkään; hyvän treenin saa aikaiseksi myös kotona! Katso nämä; Kovatehoinen hiit-kuntopiiri, Jalat muusiksi 20 minuutissa! ja Nopea kotitreeni

6. Mielikuvaharjoittelu

Omalla kohdallani toimii usein mielikuvat; mietin millainen fiilis minulle tulee jos jään vain himaan jumittamaan, verrattuna siihen mikä fiilis minulla on hyvän treenin jälkeen. Usein tämän jälkeen valinta on aika helppo ja lähden mielelläni treenaamaan. 😉

motivaatio, treeni, miten ylläpitää motivaatiota?Toivottavasti näistä on hyötyä! Heittäkää omat vinkkinne kehiin. <3

Facebook & Instagram

Lue myös:

Ruokapäiväkirjani

Treeniä omilla ehdoilla

Aamuviiden treeni

Media-alaa opiskelemaan!

Näköjään tästä sunnuntaista on pikkuhiljaa tullut tällainen viikon koonti/kuulumispostaus viikon tapahtumista ja fiiliksistä. Kuten perjantaina mainitsin, taas on hieman uudet jutut tiedossa.

Elikkäs niin…minullahan on tällä hetkellä avoimen ammattikorkean puolella liiketalouden opinnot. Olen kiinnostunut mainonnan ja yritysviestinnän suuntautumisvaihtoehdosta, mutta aluksi käydään ne perusopinnot. Ne eivät varsinaisesti kuulu lemppareihini, mutta jostainhan se on aloitettava.

Minua on kuitenkin pitkään (oikeastaan jo yläasteelta lähtien) kutkutellut ajatus media-alan opinnoista. Menin kuitenkin porukan mukana lukioon ja se onkin jälkeenpäin vähän harmittanut; miksi sitä ei vain uskaltanut tehdä niin kuin itse haluaa? Faktahan kuitenkin on että 15-vuotiaana on aika helposti muiden taivuteltavissa ja on helpointa tehdä kuten muutkin. Ainakin itse olin. Lukioon siis mentiin.

Onneksi näin 10 vuotta myöhemminkin voi hakeutua opiskelemaan uudelleen. 😉 Pistin hakemusta erillishaun kautta (koska minulla on jo amk-tutkinto) kouluun ja tällä viikolla kävin siellä tutustumassa. Sain paikan eli nyt aloitan maaliskuun lopussa mediapalveluiden toteuttajan opinnot. Olen kyllä innoissani tästä, vaikka tulihan tämä aika äkkiä!

opiskelu, uusia tuulia, opiskelu aikuisena, aamupala, Nyt sitten on sormi suussa vähän että hetkinen, mites aika tulee tähän riittämään. 😀 En haluaisi jättää avoimen amkin opintojakaan kesken, mutta voi olla että jostain on pakko karsia. Ne voi kuitenkin tehdä aikalailla etänä että periaatteessa se olisi mahdollista tehdä samaan aikaan. Käytäntö voi sitten olla toinen. Pitää ajan kanssa katsoa ja sitten priorisoida; mikäli joku kiinnostava työ osuisi eteen, niin silloin se olisi viimeistään suunniteltava hommat uudelleen. Tämän nyt alkavan koulun saisi varmasti sovitettua työn ohelle, sillä oman alan työpaikkahan on siinä se tavoite. Blogia en ainakaan tule jättämään pois. 😉

Pitää nyt sitten vain katsoa miten hommat lähtevät rullaamaan. Olen onneksi aikaansaava ihminen ja hyvällä suunnittelulla homma varmasti alkaa pelaamaan. Pitää sitten vain jättää jotain pois jos tuntuu että aika ei riitä. Tärkeintä on kuitenkin että aikaa jaa myös perheelle ja itselleni. Välillä kyllä tuntuu että yliarvioin oman ajankäyttöni ja sitten huomaankin että nyt on vähän liikaa hommaa. Onneksi aina voi muuttaa tilannetta.

Elämä voi kyllä muuttua nopeasti. Joskus tulee näitä muutoksia eteen todella nopealla syötöllä ja toisinaan sitä menee eteenpäin tasaisesti ilman mitään mullistuksia. 🙂 Nyt kuitenkin tämä oli ihan tervetullutta ja aionkin ottaa ilon irti! Tässä vielä tällä viikolla kuvaamani My day ja fiiliksiä tästä koko hommasta. 🙂

Tällaisia kuulumisia täällä, mitäs sulle? 🙂

Facebook & Instagram

Lue myös:

Sunnuntain fiiliksiä & päivän ajatus

Tapahtui tällä viikolla

Viikon kuulumiset rehellisesti

Oot säälittävä anorektikko

Johanna kirjoitti postauksen Älä sano näin lihavalle. Tästä tuli mieleeni kirjoittaa samantyylinen postaus toisesta näkövinkkelistä; Älä sano näin hoikalle.

Nykyään toisten ulkonäön kommentointi taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Aina olet liian laiha, liian lihava tai liian lihaksikas. Tässä siis asioita, joita minulle on sanottu ja joita olen kuullut muille hoikille sanottavan. En tarkoita tässä vakavasti alipainoisia ihmisiä tai syömishäiriöisiä (vaikka nämä eivät ole hyviä lähestymistapoja heidänkään kohdalla).

hoikkuus, älä sano näin hoikalle. normaalipaino

”Pitäisköhän sun alkaa syömään enemmän?”

Eiköhän jokainen syö sen verran kun hyvältä tuntuu. Jos näin ei ole, tuskin tällainen töksäytys muuttaa asiaa suuntaan tai toiseen.

”Oot säälittävä anorektikko.”

Minulle suunnattu kommentti tuntemattomien tyttöjen taholta teini-iässä. Voitte kuvitella että itkin tämän kommentin jälkeen.

”Ota kakkua, niin saat linjat kuntoon.”

Osta aivot niin saat pääsi kuntoon. Hehe.

”Miehet tykkää että on muotoja.”

Kiitos tiedosta.

”Hyi kun oot laiha!”

Hyi kun oot ilkeä.

”Ethän sä syönyt paljon mitään.”

Koominen kommentti, joka tulee vaikka olisit juuri kumonnut kolme lautasellista ruokaa. Usein kommentoijan omalla lautasella on muutama ryppyinen salaatinlehti.

”Nyt näyttää siltä että olet liian ohut.”

Nyt näyttää siltä että en jaksa kuunnella juttujasi.

En ymmärrä miksi ihmiset ovat välillä niin huonoja ilmaisemaan itseään. Viestini on sama edelleen; jos olet huolissasi jonkun terveydestä, asia kannattaa ottaa varovaisesti puheeksi kertomalla että on huolissaan. Ei töksäyttämällä edellä mainittuja argumentteja ja odoteta toisen avautuvan mahdollisista ongelmistaan (joita ei siis yleensä edes ole). Jos et ole huolissasi ja haluat vain jostain kumman syystä kommentoida toisen ulkonäköä ole vaikka mieluummin hiljaa. 🙂 Ymmärrän ihmisten huolen jos joku on poikkeuksellisen alipainoinen tai yhtäkkiä laihtunut suuresti, mutta on hassua että koko ikänsä hoikkana olleet ihmiset kuulevat näitä. Hassua on myös että huolta on usein niin vaikeaa ilmaista kauniisti.

Oletko kokenut vastaavaa?

Facebook & Instagram

Lisää aiheesta:

Milloin normaalista tuli liian laiha?

Kesä shortsit ja jalkaläskit

Kehon muodonmuutos; ennen ja jälkeen kuvat

Pitää olla jotain mistä ottaa kiinni