Sunnuntain syömiset #ruokapäiväkirja

Täällä taas ruokapäiväkirjan parissa. Aika perussettiä taas. Viime viikolla ja nyt parina viime päivänä on kyllä tehnyt mieli karkkia ja omar-munkkeja. 😀 Tulikin sitten herkuteltua jonkin verran. Nyt poikkeuksellisesti siitä lähtien on tehnyt sokeria mieli. En ehkä syönyt tarpeeksi övereitä niin himo jäi päälle. 😀 Onneksi tällaisia kausia tulee ja menee, eikä nämä sokerihimot yleensä kestä kovin kauaa. Tässä yhden päivän syömiset viime viikolta:

Klo 8:00 turkkilaista jogurttia & mysliä

Klo 11:00 Proteiinipatukka & mustikoita

Klo 14:30 Lasagnea, kurkkua, salaattia, sour & cream dippiä

Klo 17:00 Kaksi juuresleipää voilla, kananmunalla, kurkulla ja juustolla

Klo 19:00 Lasagnea, kurkkua, salaattia, sour & cream dippiä

sokerihimot

Miltä näytti sun päivän syömiset? Mukavaa tiistai-iltaa!

Facebook & Instagram

Lue myös:

Ruokapäiväkirjani

Rento suhtautuminen syömiseen

Liikuntapäiväkirja; kohtuudella hyvä tulee

Hyvän aamun resepti

Itse olen aina ollut henkeen ja vereen aamuihminen. Aamuissa on kliseisesti sanottuna jotain taikaa; se fiilis kun koko päivä on edessä on mielestäni ihana (tämä fiilis jää kyllä toisinaan tulematta jos yö on mennyt valvoessa lapsen kanssa, mutta kuitenkin). Osa meistä on luonnostaan aamuvirkkuja ja toiset iltakukkujia. Usein yhteiskunta toimii kuitenkin niin että aikaisin on noustava, joten aamuista kannattaa yrittää nauttia. Tässä hyvän aamun resepti!

1. Aamutreeni: Liikunnan jälkeen olo on varmasti parempi. Jos olet tottunut liikkumaan iltaisin, voi olla että menee hetki ennen kuin saat aamuisista treeneistä ilon irti. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan! Kun aamulla lähtee liikkumaan ennen päivän askareita, se tulee hoidettua jollain tapaa ripeämmin (kun ei työpäivän jälkeen jää pohtimaan mennäkö vai ei¨?) ja tuntuu että päiviin tulee enemmän lisäaikaa. Puhumattakaan lisäenergiasta jota liikunnasta saa.

2. Herää aikaisemmin: Toimii, mikäli aamuisin tuntuu että juokset tuli perseen alla hirveässä kiireessä. Herää 15 minuuttia aikaisemmin, usein se riittää siihen että saat tehtyä aamutoimet rauhassa.

hyvän aamun resepti

hyvän aamun resepti 3. Kuuntele musiikkia: Jotenkin musiikin tuoma ilo unohtuu itselläni arjessa. Sitten kun joskus laittaa jotain musiikkia soimaan ennen päivän hommia, huomaa miten se vaikuttaa fiilikseen positiivisesti.

4. Nauti aamupala rauhassa: Tämä voi tietysti olla lapsiperheissä haaste. Jossain vaiheessa elämää tämäkin tulee todennäköisesti onnistumaan. 😉 Aamuisin on ihanaa syödä rauhassa kunnon aamupala ja vaikka lukea samalla. Vaikka aamuisin ruokahalu ei olisi huipussaan, kannattaa jotain syödä tai edes juoda esim. smoothie.

5. Kivojen asioiden odottaminen: Mieti edellisenä iltana seuraavaksi päiväksi joku kiva asia mitä odottaa. Omalla kohdallani tämä ainakin toimii; kun jokaiselle päivälle on jotain mielekästä puuhaa, uuteen päivään on kiva herätä.<3

Millainen on sun hyvän aamun resepti?

Facebook & Instagram

Lue myös:

Sunnuntain fiiliksiä & päivän ajatus

Täydellisen elämän suorittaminen

Hyvää mieltä ja ihania ajatuksia

Vuosi bloggaajana

Vuosi sitten kirjoitin ensimmäisen postaukseni. Pitkän jahkailun jälkeen sain vihdoin kirjoitettua tekstin, jonka myös julkaisin. Wuhuu! Se tuntui hirveän jännittävältä, enkä uskaltanut siihen edes kuvaa laittaa. 😉 Nyt tuosta on kulunut jo sen verran aikaa että sitä ihan ihmettelee mikä siinä jännitti niin paljon. Mitä kaikkea bloggaaminen on tuonut elämääni?

Sanotaanko näin että ensimmäisestä postauksesta lähtien olen tykännyt tästä ihan super paljon. Bloggaaminen on ollut todella antoisaa. Tuntui mahtavalta huomata että joku lukee minun kirjoittamaa tekstiä, ehkä jopa painaa sydäntä tai kommentoi. Alussa en uskaltanut tuoda teksteissäni niin vahvasti mielipiteitäni esille, sillä pelkäsin ilkeää kommentointia jota paskamyrskyksikin voidaan kutsua. 😀 Nykyään tuon mielipiteitäni rohkeammin esille, mutta en tahallani provosoi. Pyrin myös pitämään tekstit sellaisena ettei kukaan niistä loukkaantuisi, mutta niin että niissä silti on ääneni kuuluvissa.

Olen säästynyt typeriltä kommenteilta oikeastaan yllättävän hyvin (nyt niitä tietysti alkaa satamaan kun sanoin näin). Lilyssä kaikki kommentit tulivat heti näkyviin, niitä ei voinut siis moderoida samanlailla kuin täällä Fitfashionissa. Mielestäni on hyvä että bloggaaja voi päättää mitkä kommentit julkaisee, koska on kurjaa jos joku pääsee spämmäämään kommenttiboksin täyteen kuraa. Asiallista kritiikkiä ja eriäviä mielipiteitä kannattaakin ottaa vastaan, mutta mitään tahallista ilkeilyä ei tarvitse mielestäni sietää.

bloggaaminen

bloggaaminen Täytyy myöntää että tämän vuoden aikana olen potenut jos jonkinmoista blogikriisiä; onko tämä liian sillisalaattia? Pitäisikö kirjoittaa vain tietyistä aiheista? Onko blogillani punainen lanka? Tajuaako kukaan mun hölmöä huumoria? Äh, ehkä poistan huumorin niin olen vakavasti otettavampi? Onko järkeä ottaa asukuvia, onko ne ihan last season? Sitä paitsi mulla on aika usein sama takkikin kuvissa.

Onneksi näistäkin on päästy yli. Ylianalysointi on varmaan turhaa tässäkin asiassa. Haluan että blogini on minun näköiseni. Haluan herättää ajatuksia, välillä avautua täällä, antaa vinkkejä ja tuoda inspiraatiota. Haluan että tämä on hyväntuulinen hyvinvointi- ja lifestyleblogi, jossa silti välillä kerrotaan myös niistä paskoista ja ärsyttävistä asioista rehellisesti. Blogin aiheet varmasti elävät ja muuttuvat oman elämäni mukana – niin se varmaan tuppaa usein menemään.

bloggaaminenBlogattuani jonkin aikaa, halusin alkaa panostamaan tähän vieläkin enemmän. Uskalsin jopa haaveilla että sitä joskus kirjoittaisi työkseen. Yksi hyvä askel oli Fitfashionille siirtyminen ja olen hurjasti tykännyt olla täällä! Nyt pyrin kehittämään blogiani paremmaksi. Vuosi on toisaalta aika lyhyt aika, joten tässä ehtii kyllä vielä tapahtumaan vaikka mitä.

En oikeastaan osaa edes kuvailla mikä tässä on mielestäni niin kivaa. Oikeastaan melkein kaikki; on ihanaa kun voi ilmaista itseään täällä blogissa ja joku voi samaistua siihen. On ihanaa kun joku voi saada apua tekstistäni tai tulla siitä hyvälle tuulelle. On ihanaa että voin herättää ajatuksia teksteilläni ja tuoda uutta näkökulmaa. Olen myös tosi innostunut sosiaalisen median markkinoinnista ja tämä antaa perspektiiviä siihenkin. Plus siihen tietysti vielä valokuvaaminen, uudet kaverit joita olen saanut bloggaamisen myötä ja muut blogikollegat. Olette mahtavia! Ja tietysti te, lukijat. On huippua että teitä on tullut paljon lisää ja että toisinaan ilmoitatte itsestänne myös kommentilla. Ei haittaisi vaikka kommentoisitte useamminkin. 😀 Ilman teitä tämä olisi aika mälsää; ei sitä jaksaisi kirjoittaakaan tähän tahtiin jos ette olisi siellä lukemassa.

Olisi kiva kuulla sun blogin tarina? Mitä bloggaaminen on opettanut? 🙂 Toiveet ja kehitysehdotukset ovat myös erittäin tervetulleita!

Facebook & Instagram

Lue myös:

Miksi paska blogi menestyy? Bloggaajan viikko – mitä siihen kuuluu? Paljon blogilla pitää olla lukijoita, jotta voi tienata? Paljastuksia bloggaamisesta! Feikit somettajat – missä menee raja? 7 vinkkiä – miten saada unelmatyö? 7 vinkkiä – miten saada unelmatyö? Kohti unelmaduunia! Bloggaaminen – itsekeskeisten tyttöjen harrastus? Irtisanouduin työstäni ♥  Mitä olen oppinut bloggaamisen myötä? ♥ Vuodessa ammattibloggaajaksi? ♥ Miten postaukset syntyvät ja kauan blogi vie aikaa? ♥ Blogien käytetyimmät lausahdukset