4 syytä treenata aamuisin!

Ennen raskautta kävin usein aamuviideltä treenaamassa. Miksi niin aikaisin? Koska aamutreenin hyödyt ovat selkeät! Olen aina tykännyt treenata aamuisin, koska sen jälkeen koko päivä lähtee hyvällä fiiliksellä käyntiin. Siinä on omanlainen fiiliksensä kun herää kukonlaulun aikaan ja pääsee treenaamaan ihan rauhassa. Treenin jälkeen on pirteä ja hyvä olo ja loppupäivän voikin käyttää muihin juttuihin. Kävin siis ennen koulua tai töitä treenaamassa jos menin noin aikaisin. Vapaapäivinä minua ei saisi noin aikaisin hereille, vaikka aamuihminen olenkin.

Raskausajan treenasin aktiivisesti, mutta intensiteetti ja into eivät olleet samat. En myöskään enää jaksanut herätä noin aikaisin, joten treeni siirtyi myöhemmäksi. Äitiysloman aikana totuin myös treenaamaan iltapäivisin, enhän voinut mennä salille pienen vauvan kanssa. Tai no tietysti voi, mutta itse en halunnut. 😀 Ajatuksena kuitenkin oli että kun palaan työelämään/kouluun, ottaisin taas aamutreenit käyttöön.

Aamutreenin hyödyt, Aamutreenin hyöty, Aamutreeni, Aamulla treenaaminen, Treenaa aamulla, Aamutreeni, Treeni,

Mitkä ovat omasta mielestäni aamutreenin hyödyt?

Hyvä fiilis: Kuten mainitsin, aamutreenin jälkeen on pirteä ja tehokkaampi fiilis kuin jos olisi kieli vyön alla lähtenyt töihin suoraan sängystä.

Lisääntynyt aika: Tämähän ei tavallaan ole totta; saman verran vuorokaudessa on tunteja treenasi aamuisin tai ei, mutta itsestäni ainakin tuntuu siltä kuin päivään olisi tullut lisää aikaa. Kun töiden/koulun jälkeen ei tarvitse raahautua treenaamaan vaan voi käyttää ajan muihin juttuihin. On myös enemmän aikaa perheelle ja ystäville.

Aamutreenin hyödyt, Aamutreenin hyöty, Aamutreeni, Aamulla treenaaminen, Treenaa aamulla, Aamutreeni, Treeni, Säännöllisemmät ruokailut: Syön säännöllisemmin ja paremmin kun olen treenannut aamulla. Aineenvaihdunta on lähtenyt heti kunnolla käyntiin treenin ansiosta, jonka vuoksi myös nälkä tulee tasaisemmin. Jos treenin jättää iltaan, huomaa yleensä syöneensä koko päivän aikana liian vähän, ainakin itselleni näin on käynyt monesti

Vetreämpi olo: Olen aamulla usein aikamoisen jumissa ja paikat saattavat särkeä. Treenin ja kuuman suihkun jälkeen olo on heti vetreämpi.

Maanantaina kävinkin sitten pitkästä aikaa ennen töitä tekemässä aikaisen treenin ja voin kertoa että hyvää teki! Fiilis oli kymppi jo ennen kello kuutta, jonka jälkeen olikin sitten kivempi lähteä töihin. Töistä oli myös mukavaa tulla kotiin kun tuli vain suoraan ruokapöytään syömään ja lapsen kanssa leikkimään. Suosittelen!

Moni sanoo että vaikka kuinka on päättänyt illalla että aamulla lähden treenaamaan, herätyskellon soidessa tulee painettua torkkunappulaa ja pian onkin kiire töihin. Itse olen niin aamuihminen, että herään aika virkeänä oli kello mitä hyvänsä. Viimeksi teinkin niin että painoin hetkeksi torkkunappulaa, mutta jo 6 minuutin päästä teki jo mieli lähteä treenaamaan. 😀 Joskus tietysti saattaa olla väsynyt olo kun kello soi eikä treeni huvita. Silloin jään hyvällä omallatunnolla nukkumaan. Jos olen väsynyt, niin sitten oikeasti olen ja sitten nukun mieluummin. Jotkut ihmiset taas ovat aina aamulla väsyneitä ja illalla pirteitä. Sellaisen ihmisen voikin olla vaikeampi huomata onko oikeasti levon tarpeessa vai väsyttääkö muuten vain. Toisille sopii iltaisin treenaaminen paremmin, mutta jos kaipaat aamutreenien tuomaa virkeää fiilistä kannattaa vain lähteä. Omaa lähtemistäni helpottaa ainakin aikataulujen-, seuraavan päivän vaatteiden miettiminen ja tavaroiden pakkaaminen.

Tykkäättekö te treenata aamuisin? Mitkä ovat sun mielestä aamutreenin hyödyt?

Seuraa Facebook & Instagram

Lue myös:

Kyllästynyt kuntosaliinSadesää lihottaaMiten itse treenaan?Huonoimmat laihdutuskeinot x5 – älä kokeile näitä!Kun syöminen on pakkopullaaNyt se perse ylös! – treenipäiväkirjaParhaat motivaatiolauseet x 15Hoikistu napostelemalla?Painoindeksi on hölmö keksintö

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta