Nopea & terveellinen aamupalaherkku♡

Huomenta. <3 Lupailin eilen Fitfashionin snäpin (fitfashionfi) sekä oman Instastoorin puolella jakavani tänään pitkästä aikaa reseptipostauksen blogissa. Sain Rebublic showroomilta ihania Cocovin superfoodeja sekä paria Fastin tuotetta testiin. Niistä kanssa sitten puuhastelin eilen keittiössä ja tuloksena olikin ihana terveellinen aamupala!

terveellinen aamupalaterveellinen aamupala

terveellinen aamupalaYksi testiin saamistani tuotteista oli Fastin Protein pancake mix. Protein Pancake Mix on runsaasti proteiinia sisältävä vähälaktoosinen ja – sokerinen pannukakkujauhe. Kyseisestä tuotteesta saa siis helposti tehtyä pannareita. Raaka-aineet ovat luontaisia; jauhettua kauraa ja kananmunajauhetta. Jauhepussi (50g) sekoitetaan reiluun desiin maitoa, sekoitetaan shakerissa ja annetaan tekeytyä muutama minuutti. Sitten vain pannulle öljyä, voita tai mitä kukin nyt haluakaan laittaa ja taikina siihen. Pannukakkuja paistetaan keskilämmöllä noin minuutin ajan per puoli, kunnes ne ovat kullanruskeita.

Ohjeessa sanottiin, että tästä tulisi kolme amerikkalaistyylistä paksua pannukakkua. Itse en saanut kolmea hyvää kasaa aikaiseksi, vaan tein suosiolla yhden isomman pannukakun. Halusin tätä ehdottomasta testata, sillä aikoinaan tehdessäni banaani-kaurahiutale -lettuja, lopputulos muistutti enemmänkin muhennosta. 😀 Tämä yllätti minut positiivisesti, sillä pannukakku oli todella helppo kääntää ja se pysyi hyvin kasassa. Jes, ei enää muhennoksia!

Pannukakun päälle halusin tietysti jotakin hilloa, joten sulatin pakastemansikoita ja mustikoita mikrossa. Sen jälkeen heitin sekaan Cocovin superfoodeja; Kaakaonibsejä, Inka- sekä Gojimarjoja ja surrautin sauvasekoittimella mössöksi. Lopuksi vielä ripottelin pannukakun päälle edellä mainittuja superfoodeja ja banaaniviipaleita. 🙂

terveellinen aamupalaOli kyllä harvinaisen hyvä, helppo ja terveellinen aamupala! 😉 Suosittelen kokeilemaan. Tässä onnistuu maailman surkeinkin kokki!

Mikä on sun tämän hetken lemppari aamupala?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Terveelliset herkut x5!

Viikonloppuisin tekee toisinaan mieli napostella jotakin. Aina ei kuitenkaan tee mieli sitä irttaripussia; joskus sitä haluaa nauttia hieman terveellisemmistä herkuista ja samalla välttyä sokeripöhnältä. Ajattelinkin jakaa vinkkejä terveellisempiin herkkuihin, joiden syömisen jälkeen on edelleen hyvä olo. Tässä tulee terveelliset herkut x5!

Raakasuklaakuorrutetut Cashewpähkinät

Cocovin ihanat raakasuklaalla kuorrutetut cashewpähkinät veivät kieleni heti mennessään! Pussi tyhjeni rivakkaa tahtia, mutta olo säilyi hyvänä. 😉 Pakkaus on 60g eli juuri sopivan kokoinen tyydyttämään herkkuhimot. Tuote on lisäaineeton, gluteeniton ja laktoositon. Omasta mielestäni täydellinen herkku, mutta perusmarketista tätä ei löydy. Kannattaa etsiä siis suuremmista marketeista tai esimerkiksi Ruohonjuuresta.

terveelliset herkut

Makeuttamaton maapähkinävoi

Eikä mikä tahansa merkki vaan Lidlin Vita D’or -merkkinen on mielestäni paras! Tätä menee lusikallinen siellä ja toinen täällä lähes päivittäin. Aivan ihanaa ja suussa sulavaa eikä yhtään tahmaavaa. Amonan vastaavaan meinaa ihan tukehtua jos erehtyy laittamaan liikaa kerrallaan suuhun. 😀 Maapähkinävoi on kaloripommi, mutta siinä on paljon terveellistä pehmeää rasvaa ja proteiinia. Tämän herkun kanssa kannattaa kuitenkin pitää kohtuus mukana ja levittää vaikkapa riisikakun päälle, jos pelkiltään lusikointi meinaa lähteä lapasesta.

terveelliset herkut

terveelliset herkut

Cocovi luomu supersnack Cashew

Patukka pieneen herkkunälkään. Ei lisättyä sokeria, säilöntä- tai lisäaineita. Ainesosina vain taateli ja cashewpähkinä.

terveelliset herkut

terveelliset herkut

terveelliset herkut

Cocovi Superchoco raakasuklaa

Tuhtia raakasuklaata sopivan pienessä paketissa. Pieni määrä takaa, että herkun jälkeen olo on fresh, eikä irttaripussin jälkeinen sokeripöhö. Tuote on gluteeniton, lisäaineeton ja maidoton.

terveelliset herkut

Kuivatut banaanilastut

Vaikka banaani on yleisesti ottaen makea hedelmä, kuivatettuna lastuna se onkin enemmän suolainen ja mukavan rapsakka. Niitä popsii mielellään sipsien sijaan – säästyy mahakivulta ja silmäpusseilta.

Hyviä herkkuhetkiä! Tuleeko sinulle mieleen jotain lisättävää ja onko nämä terveelliset herkut sinulle jo tuttuja?

Seuraa: Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Lauantain ruokapäiväkirja

Kirpsakka aamupala smoothie & kuulumiset

Ruokapäiväkirjani