10 minuutin pikatreeni!

Kotitreeni oman kehon painolla on kiireisen ihmisen valinta! Aina ei huvita treenata tuntia tai edes puolta. Tällöin kannattaa tehdä suosiolla lyhyempi treeni. Tässä napakka 10 minuutin pikatreeni oman kehon painolla!

Lämmittele n. 5 minuuttia. Tähän tarkoitukseen käy hyvin esimerkiksi kuntopyöräily tai crosstrainer. Mikäli kumpaakaan ei ole käytössä, askelkyykkykävely tai kyykkyhypyt käyvät hyvin.

pikatreeni
Takki//Salomon

pikatreeni pikatreeni1. Burpee x 20

Kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja syke nousee heti treenin alussa. Muista pitää keskivartalo tiukkana koko liikkeen ajan.

2. Askelkyykkyhyppy x 20

Askelkyykky, mutta twistin liikkeeseen tuo hyppy! Mikäli hypyt eivät onnistu, pelkkä askelkyykkykin käy.

3. Etunojapunnerrus x 20

Liikettä voi keventää laittamalla polvet maahan.

4. Linkkuveitsi x 20

Tehokas liike vatsalihaksille, ilman välineitä!

5. Dippi kahden tuolin välissä x 20

Sanoin ettei tähän tarvitse välineitä, mutta tarvitseepas sittenkin! Kaksi tuolia löytyy kuitenkin useimmista kodeista. Tee dippi siis kahden tuolin välissä (kädet toisella ja jalat toisella tuolilla). Tämä on raskaampi kuin versio, jossa jalat pidetään maassa.

6. Lantionnosto toinen jalka ilmassa x 10/puoli

Koska painoja ei ole käytössä, tavallisesta lantionnostosta saat raskaamman nostamalla toisen jalkasi ilmaan.

Mitä mieltä olet tällaisista pikatreeni – postauksista? Ajattelin jos ottaisin tavaksi julkaista näitä lyhyitä treenejä. 🙂

Ps. Muistathan osallistua Weledan arvontaam 30.4 mennessä Instagramissa ja blogissa!

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Vähennä treeniä ja kiinteydy!

Törkyinen ruokapäiväkirja

Viikon liikuntamäärät