Kaupallinen yhteistyö: Markkinointi-instituutti
Digitaalisen markkinoinnin koulutus on nyt käytynä! Aikaisemmat postaukset aiheeseen liittyen löydät tämän postauksen lopusta.
Kun viime syyskuussa aloitin Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelman Markkinointi-instituutissa, olin todella innoissani ja paloin halusta oppia uutta. Nyt koulutuksen ollessa pulkassa, oppimisen halu ei todellakaan ole vähentynyt – päinvastoin. Seuraavat opinnot siintävät jo mielessä ja olenkin alkanut jo kartoittamaan mielenkiintoisia kurssivaihtoehtoja.
Koulutuskokonaisuuteeni kuuluivat seuraavat kurssit: Sosiaalinen media markkinoinnissa, Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi sekä Verkkokaupan perustaminen.
Mitä digitaalisen markkinoinnin koulutus toi minulle?
Digitaalisen markkinoinnin koulutuksen myötä syvensin osaamistani sosiaalisen median markkinoinnin, analytiikan ja hakukoneoptimoinnin parissa. Pääsin myös tutustumaan verkkokaupan perustamiseen. Tarkemmin oppimistani asioista olen kirjoittanut tässä postauksessa: Digimarkkinointi – mitä olen oppinut?
Pohjakoulutusta minulla ei digitaaliseen markkinointiin ollut, mutta olin itsenäisesti saanut hyvän tuntuman kurssin osa-alueisiin. Bloggaajana ja sisällöntuottajana olen päivittäin edellä mainittujen kanssa tekemisissä, joten väkisinkin olin saanut osaamista sitä kautta. Koulutus vahvisti käsitystäni siitä, että olen oman juttuni parissa ja haluan kehittää itseäni alalla lisää. Sain esimerkiksi hakukoneoptimoinnista itselleni todella hyviä ja konkreettisia vinkkejä, joita olen hyödyntänyt työssäni.
Koulutuksessa opin myös mittaamisen tärkeyden – täytyy mitata, tuottavatko tehdyt toimenpiteet tulosta. Mittaamalla ja seuraamalla pystyy myös nopeasti reagoimaan, jos homma ei toimikaan. Ilman mittareita ja aktiivista seurantaa on mahdotonta tietää miten toimia. Olenkin viime aikoina kiinnostunut erilaisista mittareista ja etsinyt sopivia testattavakseni. Olen aikaisemminkin tehnyt työtäni suunnitelmallisesti, mutta koulutuksen ansiosta taas muistin suunnitelmallisuuden, mittaamisen ja tulosten analysoinnin tärkeyden.
Verkkokaupan perustaminen oli minulle se tuntemattomin kurssiaiheista ja siitä on vielä erittäin paljon opittavaa. Kurssi herätti kuitenkin sen verran suuren mielenkiinnon verkkokauppabisnestä kohtaan, että minulla on tällä hetkellä suunnitteilla uudet sivut ja verkkokauppa. Se ei tosin ole varmasti pitkään aikaan valmis, sillä ensin pitää tehdä tuotteet. 😉
Digitaalinen markkinointi muuttuu jatkuvasti – jos haluaa pysyä ajan hermolla, täytyy jatkuvasti kouluttautua ja imeä itseensä uutta tietoa. Joka vuosi on uudet trendit ja suuntaukset, joista täytyy pysyä kärryillä.
Jos digitaalisen markkinoinnin koulutus tai ylipäätänsä oman ammatillisuuden kehittäminen kiinnostaa, käy tutustumassa Markkinointi-instituutin sivuihin!
Seuraa Facebook, Instagram & Youtube
Lue myös:
♥Ryhdyin yrittäjäksi – miten menee?♥Miksi luovuin lastentarhanopettajan työstä?♥Oma kokemukseni sosionomiopinnoista♥Media-alaa opiskelemaan!♥Kannattaako unelmat sanoa ääneen?♥Vihdoin oman jutun parissa!♥Digitaalisen markkinoinnin opiskelu!♥Digimarkkinointi – mitä olen oppinut?♥Työn ohessa opiskelu – 6 vinkkiä!♥