Asiat joissa olen superhuono x6

Fitfashionissa on ollut muutamia vastaavia postauksia ja ajattelin itse rustata omani. 🙂 Kaikessa ei voi eikä tarvitsekaan olla hyvä, se jos joku on huojentava uutinen. Mitkä sitten ovat niitä asioita, joissa olen huono?

huono huono huono1. Viheltäminen. Ei tulisi kuuloonkaan, että voisin viheltää jotain tiettyä biisiä. Saan aikaiseksi joskus yksittäisen vihellyksen, mutta usein se kuulostaa vain surkealta pihinältä.

2. Purkkapallon puhaltaminen. Ei toivoakaan. Olen joskus opetellut tätä ihan tutoriaalin kanssa, ei onnistu. Olen jo luopunut toivosta, että oppisin tätä ikinä. Ehkä kieleni on vääränlainen? 😀

3. Sormien napsauttelu. Noup. Tiedän miten homma menee periaatteessa, mutta käytäntö onkin sitten toinen juttu – ääni on minimalistinen.

4. Itseruskettavan levittäminen. En tajua miten joku saa sen tasaisesti. Vaikka mitä tekisin, aina johonkin jää läikkä.

5. Minulla on huono sävelkorva, vaikka laulankin. En välttämättä huomaa jos laulan väärin, enkä myöskään osaa sanoa muidenkaan laulun perusteella menikö se nuotilleen vai ei. Onneksi tätäkin voi opetella. Täältä löytyy yksi biisini!

6. Pyykinpesu. Osasin käyttää omaa pesukonettani aikoinaan, mutta mies on niin pitkään hoitanut meillä pyykit, etten osaa nykyistä konettamme edes käyttää.

Missä asioissa sinä olet huono?

Kuvat: Jutta Hirsimäki, edit by me

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Elämäni huonoimmat päätökset x 10Olen käynyt terapiassa – paljastuksia x6 Elämäni paras päätös x 10 Parhaat motivaatiolauseet x 15 Meidän parisuhteen salaisuus x 9 14 parasta asiaa miehessäni Ruokaan liittyvät paheeni x 6 Tämän hetken parhaat Netflix sarjat x 3! 5 ällöttävää tapaani

Elämäni huonoimmat päätökset x 10

*Sisältää mainoslinkkejä

Viime perjantaina listasin blogissani Elämäni parhaita päätöksiä. Vaikka kyseisessä tekstissä muistuttelin itseäni siitä, ettei valintojaan kannata jäädä surkuttelemaan, aion silti tässä postauksessa tuoda esiin niitä huonoja valintoja. Tässä listauksessa on jälleen kerran niitä valintoja, jotka tulivat kohtuullisen pohdinnan jälkeen mieleen – varmasti niitä huonompiakin löytyy. 😀 Onneksi aika monelle näistä voi jo nauraa – elämäni väärät valinnat voisivat olla paljon pahempiakin.

väärät valinnat

väärät valinnat
Mekko (saatu*): TÄÄLTÄ Koodilla TARU20 saat 20% alennusta Ivyrevelin tuotteista, verkkokauppaan pääset osoitteesta: www.ivyrevel.com 

Elämäni huonoimmat päätökset x 10

Olen tehnyt aivan liikaa asioita, siksi että muka täytyy. Tuonkin ajan olisi voinut käyttää tehden, mitä oikeasti haluaa. Tuntuu, että vasta 25-vuotiaana sitä alkoi luottaa omaan päätöksentekokykyynsä kunnolla.

Lukioon meneminen. Meidän silloisen opon sanoma meni about näin: ”Jos et tiedä mitä haluat tehdä hautaan asti, mene lukioon niin saat miettimisaikaa!”, sekä ”Jos haluat yliopistoon, mene lukioon”. Harmi etten tuolloin tajunnut, että myös ammattikoulusta voi päästä yliopistoon tai joillekin aloille jopa täysin ilman pohjakoulutusta ja että hei, ammattia voi myös vaihtaa. Kaiken kukkuraksi olin lukion jälkeen aivan yhtä pihalla. 😀 Koen edelleen sen olleen itselleni täyttä ajanhukkaa.

Karppaaminen. 😀 Kokemuksestani olenkin kirjoittanut tekstin Kannattaako karpata?

Hiusten lyhyeksi leikkaaminen aikoinaan. Kaduin sitä välittömästi. Sen jälkeen, en ole koskaan ikinä edes harkinnut moista. Olen niin kiintynyt pitkiin hiuksiin.

Teininä tietyssä porukassa liikkuminen. Nykyään ajatuskin puistattaa, ties mihin ongelmiin sitä olisi voinut joutua. Onneksi tuo vaihe kesti alle vuoden.

väärät valinnat

väärät valinnatKaloreiden laskeminen. Täysin turhaa!

Omilleen muuttaminen 19-vuotiaana. Nyt koen että olisi ollut paljon fiksumpaa asua kotona vähän pidempään, käydä koulut loppuun, kerätä säästöjä ja muuttaa sitten suoraan omistusasuntoon. Muuttaessani pois kotoa, minulla oli pahin teini-ikä päällä ja tein ratkaisun aika hätiköidysti. Toisaalta pieni hajurako vanhempiini paransi silloisia, hitusen kireitä välejämme.

Yläasteikäisenä olin todellinen nirppanokka! Hävettää oma silloinen käytös. 😀 Toisaalta, ehkä hölmöys suotakoon kasvaville nuorille…

Olen joskus tehnyt työtä aivan naurettavaan polkuhintaan – ei kiitos enää. Tästäkin aiheesta olen kirjoittanut: Tulisitko meille töihin? – palkaksi saat tikkunekun!

Hiusten värjääminen punaiseksi. Tämän olen tehnyt vieläpä todella monta kertaa ja joka kerta olen todennut, ettei se ole oma juttu. Olen myös liian laiska ylläpitääkseni väriä hyvänä.

Sellaisia huonoja päätöksiä. Onneksi nämä eivät ole mitään maata kaatavia. Voi olla, että ne kaikista huonoimmat päätökset ovat vielä edessäpäin, who knows.

 Mitkä on oman elämäsi huonoimmat päätökset?

Vaikuttavatko väärät valinnat elämääsi vielä tänä päivänä?

Kuvat: Jutta Hirsimäki, edit by me

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Tämän elämän aikana haluan…5 ällöttävää tapaani Vauva söi ranskalaisia, soittakaa poliisi! Miksi paska blogi menestyy? Älä ole oma itsesi, ole positiivinen ”Sillä alalla ei oo töitä” Mitä ajattelen juuri nyt – ilman sensuuria! Oudot tapani x6 Asia jota kadun

8 vinkkiä – mistä aikaa liikunnalle?

Mistä aikaa liikunnalle? Moni tuskailee ajanpuutteen kanssa. Oikeastaan en tiedä ketään, joka ei kaipaisi lisää aikaa päiviinsä. 😉 Aina voisi olla enemmän aikaa – ainakin itse keksisin paljonkin tekemistä, johon mahdolliset lisätunnit käyttäisin.

Ajankäyttömme kertoo paljon arvoistamme ja valitettavasti tingimme usein omasta hyvinvoinnistamme, kun aika on kortilla. Tällöin liikunta on usein ensimmäinen asia, joka tippuu palapelistämme pois.

On täysin ymmärrettävää, että aina ei ehdi ja aina ei jaksa. Sellaista se elämä välillä on. On mielestäni hyväkin joustaa ja on aivan turhaa mennä treenaamaan, jos on ehtinyt nukkumaan muutaman tunnin. Mieluummin sitten käyttää sen liikenevän ajan nukkumiseen – uni kun on yksi perustarpeistamme.

Mutta mitä tehdä siinä tilanteessa kun tuntuu, että viikot ja kuukaudet vain vierivät eteenpäin, eikä lenkkipolulle tai salille ehdi millään menemään?

Seuraavaksi kerron muutaman vinkin, joiden avulla saat treenin mahdutettua arkeesi ja lisää aikaa liikunnalle!

1. Aamutreenit

Vaikka juuri äsken peräänkuulutin nukkumisen tärkeyttä, heitän tämän vinkin heti ensimmäiseksi! Heräämällä hitusen aikaisemmin ja laittamalla treenikamat valmiiksi, saat mahdutettua treenin aamuun vähällä vaivalla. Tämä tietysti vaatii usein myös hieman aikaisempaa nukkumaanmenoa.

Aamutreeneihin kestää hetki tottua ja aluksi voi tuntua ettei treeni kulje sitten millään. Itsekin huomaan nyt tauon jälkeen, että aamutreeneissä on pientä käynnistymisvaikeutta. Onneksi se menee nopeasti ohi!

Aamutreenit toimivat hyvin ainakin omalla kohdallani – kun tiedän että treenin on oltava tehty tasan tunnin päästä, rupean heti hommiin. Toisin kuin iltapäivisin, silloin sitä saattaa kulua kaksikin tuntia pelkkään pohdintaan – lähteäkö treenaamaan vai ei? 😀

2. Aikatauluta

Tylsä totuus, mutta ilman arjen aikatauluttamista ajankäyttö vaikeutuu. Itse koen aikataulun tuovan selkeyttä ja mielenrauhaa arkeen. Kun olen kirjannut kalenteriin milloin teen mitäkin, teen vain sen mukaan, enkä mieti kyseisiä asioita muulla ajalla (joskus lipsun tästä!). Tietysti aikatauluja voi muokata, eivät ne mitään kiveen hakattuja ole.

Itse merkkaan aina sunnuntaisin seuraavalla viikolle 3 treeniä, se on itselleni sellainen passeli määrä. Teen sitten enemmän jos ehdin ja jaksan. Raivaa siis kalenteristasi selkeät ajankohdat liikunnalle ja noudata niitä! aikaa liikunnalle

3. Hyödynnä matkat

Juokse-, pyöräile- tai kävele töihin/kaverille/kaupungille tai mihin ikinä menetkään! Joskus matka saattaa taittua näin jopa nopeammin, kuin bussilla körötellessä.

4. Treenaa tehokkaasti

Tehokkaan treenin ei tarvitse olla pitkä! Pidä lyhyemmät sarjatauot, juokse vähän kovempaa tai tee monta liikettä salilla putkeen. Aikaa säästyy ja saat lisää tehoa treeniin. Ideoita treeniin löydät TÄÄLTÄ.

5. Treenaa siellä missä oletkin

Treenaa missä vaan! TRX -nauhoilla saa hyvän treenin aikaiseksi vaikkapa hotellihuoneessa ja leikkipuisto voi toimia kuntosalina ajan ollessa kortilla. Jos vietät paljon aikaa kotona, kotitreeni on myös erittäin hyvä vaihtoehto. Siirtymisiin voi kulua jopa enemmän aikaa kuin itse treeniin – ei siis kovin tehokasta ajankäytön kannalta. Tässä yksi hyväksi todettu Leikkipuisto treeni.

Aikaa liikunnalle

6. Priorisoi

Aina ei voi ehtiä kaikkea. Nosta liikunta siis prioriteeteissasi ylemmäksi – jo muutama kerta viikossa riittää! Sinä päätät, käytätkö puoli tuntia Instagramin selaamiseen vai treeniin?

7. Pue treenivaatteet valmiiksi

Hassu vinkki, jota olen itse hyödyntänyt. Olen joskus mennyt kouluun treenivaatteissa ja lähtenyt suoraan sieltä treenaamaan. Ei tarvitse raahata toisia vaatteita mukana ja alkaa vaihtamaan. Eipä sekään periaatteessa iso vaiva ole, mutta joku psykologinen merkitys tälläkin tuntuu olevan. 😀 Suosittelen kokeilemaan!

8. Ruokarytmi ja terveellinen ruoka

Tässä olisi itselläni hieman parannettavaa; säännöllinen ruokarytmi! Ilman sitä treeni ei kulje läheskään yhtä hyvin ja sohvan nurkka alkaa houkuttelemaan. Yksinkertainen asia, mutta silti niin helppo unohtaa. Muista siis panostaa ruokavalioosi ja syödä säännöllisesti.

Toivottavasti nämä olivat sinulle hyödyksi! 🙂

Miten sinä raivaat aikaa liikunnalle?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Miltä näyttää 165cm & 55kg? Vähennä treeniä ja kiinteydy! Laihaläski on jees Kokeile tätä aamupalaherkkua! Lihottaako mättöpäivä? Paljon päivässä voi lihoa? Paljon eri liikuntalajit kuluttavat kaloreita? 9 sääntöä joiden avulla pysyn kunnossa Miksi en alkanut luomaan uraa personal trainerina?