Pizzaa ja irtokarkkia – ruokapäiväkirja

Viime viikonloppu tuli syötyä sitä sun tätä häiden takia. Sunnuntaina ajattelin jo tehdä paluun tavallisen ruoan pariin. Lauantailta jäänyt puolikas pizza kuitenkin houkutteli, päätin syödä sen vielä pois. 😀 Tässä siis sunnuntain syömiset!

Aamupala

Kuten tuossa aiemmin mainitsin, aamupalaksi söin puolikkaan tonnikala-kinkku-ananas-aurajuusto pizzan.

Sunnuntain syömiset

Välipala

Välipalaksi söin karkkipussin jämät.

Sunnuntain syömiset

Lounas & päivällinen

Lounas koostui hääruokien jämistä koostetusta salaatista; salaattia, kurkkua, savulohta, fetajuustoa ja valkosipulikastiketta. Päivällisellä sama setti.

Sunnuntain syömiset

Iltapala

Iltapalaksi Yosa-jogurttia, cashewpähkinöitä ja kaksi mandariinia.

Sunnuntain syömiset

Sellaiset sunnuntain syömiset! Nyt taas maistuu terveelliset ruoat. 🙂 Kivaa tiistaita!

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Hääviikko – paljon kului rahaa? Häät kuvina x 10 Huonoimmat laihdutuskeinot x5 – älä kokeile näitä! Meidän hääpäivä! + parisuhdepostaus x29 3 lämmintä ruokaa päivässä?Polttareiden jälkeiset mätöt – ruokapäiväkirja Lisää keittoo! – ruokapäiväkirja Hermomyrkkyä ja mansikka puddingia – ruokapäiväkirja Kolme tortillaa päivässä! – ruokapäiväkirja

Kun syöminen on pakkopullaa

Syöminen on tuntunut jonkin aikaa pakkopullalta. Raskauden jälkeen huomasin ruokahaluni pudonneen. Ihmettelin miten kaikki sanoivat imetysaikana nälän olevan pohjaton. Itselläni asia oli täysin päinvastoin. Aineenvaihdunta tuntui aivan jumahtaneelta ja itseään piti muistutella riittävästä syömisestä. Ajan kuluessa ruokahaluni parani, mutta edelleen huomaan itselleni tulevan kausia, jolloin syöminen meinaa unohtua. Tällä hetkellä minulla on meneillään tällainen ruokahaluttomuus. Toinen juttu, jonka olen huomannut on se, ettei mikään maistu mielestäni hyvältä.

Muutama vuosi sitten asia oli aivan päinvastoin. Treenasin kovaa ja nälkä oli koko ajan. Söin tuolloin paljon enemmän kuin mieheni, ilman mitään ähkyä. Aamulla nousin innoissani ylös, koska tiesin saavani ihanaa kaurapuuroa raejuustolla. Nykyään sama setti on mielestäni oksettava.

Ennen en olisi ikinä voinut unohtaa syödä – nälkä kyllä ilmoitti, milloin oli aika saada murua rinnan alle. Nykyään sitä katsoo kelloa ja toteaa, että pitäisi varmaan syödä jotain. Sitten mietin mikä maistuisi vähiten pahalta. 😀 Tiedän myös että raskausaika voi muuttaa makumieltymyksiä, mutta nyt tuntuu että kaikki maistuu suoraan sanottuna paskalta. Minulla oli reilu vuosi sitten samanlainen ajanjakso ja kävin asian tiimoilta lääkärissäkin. Kaiken pitäisi kuitenkin olla ok.

Ruokahaluttomuus

RuokahaluttomuusEn kaipaa sitä hevosennälkää takaisin, koska oli sekin aika rasittavaa – sai koko ajan tehdä eväitä ja miettiä mitä seuraavaksi söisi. 😀 Olisi silti kiva nauttia syömästään ruoasta ja että nälkä tulisi säännöllisesti. Veikkaan suurimman syyn tähän olevan aktiivisuuden keventyminen ja se, että aineenvaihduntani on kenties jumissa. Ja sen käyntiin saamiseksihan auttaisi juuri se säännöllinen syöminen ja lisäaktiivisuus.

Tiedän siis miten tästä pääsisi eroon, mutten haluaisi alkaa miettimään ja suunnittelemaan syömisiäni paljoakaan. Toisaalta, ei kai tässä muu auta. Kävin eilen juoksemassa pitkästä aikaa ja yllättäen ruoka maistui sen jälkeen, joten liikunta kyllä laittoi aineenvaihdunnan käyntiin. Pitää taas lukea oma postaukseni Kiihdytä aineenvaihduntaa x8. 😀

Syynä voi tietysti olla myös se, että olen tehnyt vuoden sisään aika paljon elämänmuutoksia: Olin hoitovapaalla, menin töihin, jäin taas vapaalle, otin loparit, aloitin koulun, siirryin toiseen kouluun ja aloitin toisen, keskeytin toisen ja nyt olen perustamassa toiminimeä. Ajatukset ovat siis tällä hetkellä vähän muualla, kuin omissa syömisissä.

Pitää silti nyt alkaa kiinnittämään ruoan säännöllisyyteen kunnolla huomiota – en halua nuupahtaa ja jumittaa aineenvaihduntaani enää lisää. Toisaalta olen aina ollut pieniruokaisempi, lukuunottamatta tuota bodailuvaihetta. Voisiko olla sittenkin niin, että nyt ruokahaluni yksinkertaisesti vastaa kulutustani eikä siinä ole mitään ihmeellistä? Ehkä omasta mielestäni ero entiseen on vain niin suuri, että ihmettelen asiaa. 😀

Onko itselläsi ollut vastaavaa? Menikö nälättömyys ja ruokahaluttomuus ohi itsestään vai muutitko itse jotain tavoissasi?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Nyt se perse ylös!Painoindeksi on hölmö keksintö Tahaton laihtuminen 8 vinkkiä – mistä aikaa liikunnalle? Voiko pelkällä liikunnalla laihtua?Lenkille suoraan synnytyssairaalasta Pitää olla jotain mistä ottaa kiinni Kroppa raskauden jälkeen Miksi lopetin kaloreiden laskemisen?

Lisää keittoo! – ruokapäiväkirja

Tiistai ja ruokapäiväkirja, jälleen kerran. Teimme miehen kanssa ison kattilallisen jauhelihakeittoa. Jotenkin kuvittelimme sen riittävän edes pariksi päiväksi, mutta mitä vielä! Jostain syystä päädymme aina tuhoamaan koko ruoan aina alle vuorokaudessa, niin tuli tehtyä myös tällä kertaa. Tässä siis erittäin keittopitoinen ruokapäiväkirja. Ainakin aamupalakeitto, keittolounas ja keittopäivällinen olivat ruokalistalla. 😀

Aamupala & lounas

Jauhelihakeittoa molemmilla kerroilla. Sekaan heitin muutamat siivut kermajuustoa. Sekä aamupalan, että lounaan jälkeen söin muutaman riisikakun voilla ja juustolla.

Keittolounas

Välipala

Välipalaksi söin suklaapuddingin, pari mandariinia ja taas kerran neljä riisikakkua voilla, juustolla ja kurkulla.

Keittolounas Keittolounas

Päivällinen

Päivälliseksi taas jauhelihakeittoa.

Iltapala

Muutama lusikallinen maapähkinävoita sekä turkkilaista jogurttia ja banaani.

KeittolounasKeitto sopi mielestäni ihan hyvin aamupalaksikin, vaikka keittolounas taitaa olla se tyypillisempi vaihtoehto. 😀 Hauskaa tiistaita!

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Nyt se perse ylös! – treenipäiväkirja Pitkästä aikaa juoksulenkkiä! – treenipäiväkirja Kolme tortillaa päivässä! – ruokapäiväkirja Hoikistu napostelemalla? Tanssi se ulos #treenipäiväkirja Aina ei pysty #treenipäiväkirja 8 vinkkiä – mistä aikaa liikunnalle? Ruokaan liittyvät paheeni x 6 Vihdoin irtokarkkeja! #ruokapäiväkirja