Kyllästynyt kuntosaliin

Kirjoitin tässä postauksessa, että olen ajan saatossa kyllästynyt kuntosaliin. Joskus teininä en tehnyt lenkkeilyn lisäksi mitään muuta treeniä. Noin viitisen vuotta sitten aloitin aktiivisen kuntosalitreenin, jota on jatkettu tähän päivään asti. Jossain vaiheessa halusin hirveästi lihasmassaa, nykyään se ei innosta. Haluan että treenissä voi ylittää itsensä, se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo. Ennen kuntosali oli minulle juuri tällainen treenimuoto, mutta nykyään se on mielestäni toisinaan aika tylsää. En myöskään saa haastettua itseäni samalla tapaa kuin aikaisemmin; jonkun muun pitäisi käskyttää vieressä niin saisin itsestäni enemmän irti. Ehkä äitiyslomalla ja hoitovapaalla passivoituminen on tehnyt minusta mukavuudenhaluisemman. Olen toki nyt kotona ollessakin lenkkeilyt ja treenannut salilla, mutta kyllä se arkiaktiivisuus on silti reippaasti tippunut.

Miten saada treeni-into takaisin?

 

Nyt siis mietin, miten saisin treeni-intoa takaisin. Ongelma ratkesi osittain ollessani kipeänä – yli viikon liikkumattomuuden jälkeen kaipasin salille, lenkille, mitä tahansa kunhan saisi hien pintaan ja sykkeet kattoon. Paikat olivat aivan jumissa ja olo vetelä. Halusin sen pirteän ja elinvoimaisen olon takaisin. Päästyäni salille ja lenkille olo helpotti heti. Silti minulla on tunne että tämän ”alkuhuuman” jälkeen kyllästyn taas. Jokin uusi laji olisi kiva keksiä.

Kyllästynyt kuntosaliin, kuntosaliin kyllästynyt, kuntosali kyllästyttää, miten saada treeni-into takaisin? Kuntosalitreeni, salitreeni, miten motivoitua treenaamaan?

Kyllästynyt kuntosaliin, kuntosaliin kyllästynyt, kuntosali kyllästyttää, miten saada treeni-into takaisin? Kuntosalitreeni, salitreeni, miten motivoitua treenaamaan?Kuntosalin paras puoli on se että sinne voi mennä tai olla menemättä milloin haluaa. Pienen lapsen äitinä sitä ei haluaisi sitoutua vaikka kolmena iltana viikossa treeneihin. Olen aika fiilispohjalta treenaava, joten jos ei ole fiilistä niin en halua väkisin mennä. Toisaalta nyt salille meneminen on hieman siltä tuntunut viime ajat…Silti olen sinne mennyt, koska tiedostan siitä tulevan kuitenkin parempi olo.

Crossfittiä mietin yhtenä vaihtoehtona. Haluaisin kuitenkin tutustua lajiin ennen kuin menen OnRamp kurssille. Järjestetäänkö jossain kokeilutunteja? Tietäisi vähän tykkääkö vai ei ennen kuin menee kurssille. Kuntonyrkkeilyä olen myös miettinyt. Olen sitä joskus kokeillut ja se on ollut todella hauskaa ja rankkaa! Kaipaan myös ryhmässä treenausta, se olisi tervetullutta vaihtelua yksin salilla veivaamiselle. Ryhmätreenissä tulee myös tehtyä jollain tapaa tehokkaammin! Pakko varmaan löytää uusi laji, en halua että treeni-innostus loppuu ja minusta tulee vetelä ja huonokuntoinen.

Mitä lajeja siellä treenaillaan? Oletko joskus ollut kyllästynyt kuntosaliin ja saanut intosi takaisin? Miten?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Mitä vaaditaan pysyvään elämäntapamuutokseen? Miten innostua lenkkeilystä? Sopiva määrä liikuntaa ja palautuminen Miten itse treenaan? Vähennä treeniä ja kiinteydy! Kiihdytä aineenvaihduntaa x8 Paikat jumissa? – testaa tämä! Jumppaa vauvan kanssa Vatsalihastreeni raskauden jälkeen

Taru

2 vastausta artikkeliin “Kyllästynyt kuntosaliin”

  1. Kaikki vesiliikunta on mun juttu! Tykkään ihan vain uida, tai vesijuosta, mutta parasta on vesijumppa! Voi vitsi sitä tunnetta, kun on vetänyt 45 minuuttia täysillä 🙂 Ihme kyllä, vesijumppaan en oo kyllästynyt. Oon harrastanut sitä ehkä viisi vuotta. Jos joskus ei ole huvittanut mennä, mietin sitä hyvää fiilistä, mikä vesijumpasta tulee. Ja joskus oon vaan skipannu suosiolla, jos ei ollenkaan nappaa.

  2. Jjjooooo! Crossfit! Ei pääse kyllästymään, saa ylittää ja haastaa itsensä, on hauskaa, ihan paras laji. 🙂 En tiedä kaikista saleista, mutta ilmaisen kokeilutreenin jälkeen minäkin crossfitin pariin päädyin. Joillain saleilla pääsee myös kertamaksulla EasyWod-tunnille, johon ei tarvita OnRampia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta