Tehokas treeni leikkipuistossa!

Viime viikolla olimme koko perheen kesken leikkimässä ulkona ja minulla oli suunnitelmissa lähteä vielä salille. Jotenkin ajatus ei kuitenkaan innostanut; ulkona oli hyvä sää ja meillä oli leikit kesken. Päätinkin sitten treenata siinä leikin lomassa. Hyvä treeni tuli tehtyä ja lapsellakin oli hauskaa yrittäessään tehdä askelkyykkyjä perässäni. 😀 Oli tosi kiva jälleen kerran huomata ettei lapsiperhe-elämä tosiaankaan ole este treenille, eikä aina ole pakko mennä salillekaan. Ajattelin jakaa kyseisen treenin teillekin, hieman muunneltuna tosin; itselläni oli nimittäin kahvakuula messissä. Nämä kuvat on otettu jälkeenpäin. 🙂 Tässä siis tehokas leikkipuisto treeni!

Itselläni oli alkulämpö hyvin alla, koska olimme juuri olleet pyöräilemässä. Mikäli kaipaat itse lämmittelyä, hölkkää muutaman kerran vaikkapa lenkkikentän ympäri ja tee lisäksi hyppyjä tai kyykkyjä.

1. Dippi penkillä x20

leikkpuisto treeni

2. Kapea punnerrus x20leikkpuisto treeni leikkpuisto treeni

3. Leveä etunojapunnerrus x20leikkpuisto treeni

4. Leuanveto tangossa max. määräleikkpuisto treeni

5. Vatsalihakset tangossa roikkuen max. määräleikkpuisto treeni leikkpuisto treeni

6. Askelkyykkykävely + sammakkohypyt eteenpäin max. määräleikkpuisto treeni

7. Vatsalihasrutistus penkissä ylös – eteen + vatsalihasrutistus ylös – alas max. määräleikkpuisto treeni leikkpuisto treeniTee koko treeni kiertoharjoitteluna eli kaikki liikkeet putkeen ilman taukoja. Toista kierros 3-4 kertaa. 🙂

Onko leikkipuistossa treenaaminen sinulle tuttua? Koetko että leikkipuisto treeni olisi yhtä tehokas, kuin salilla tehty?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Taru

4 vastausta artikkeliin “Tehokas treeni leikkipuistossa!”

  1. ei ole omia lapsia mutta kyllä hyödynnän leikkipaikkoja jos ei ole ”ruuhkaa” lapsille ensisijaisesti leikkirauha. aamuisin tulee vedettyä leukoja dippejä ja vatsoja myös askellukset ja hypyt penkille. katseitahan siitä tulee ja ihmetystä ”mummoilta” varsinkin. ihmiset katsoo joten se ei ole kovin kivaa vaikka yritän olla välttämättä. vatsat penkillä kannattaa ottaa pyyhe tms. kun penkit yleensä likaisia ja ties mitä siinä ollut. ehdottomasti myös hanskat itselläni.

    • Kiitos kommentista! Joo kyllä muakin vähän katottiin. 😀 Ja suosittelen kyllä pyyhettä myös, ihan senkin takia että penkki on muuten hiukan epämukava.

  2. Lapsia minulla ei ole, mutta olen ajoittain hyödyntänyt leikkikenttiä. Niinä hetkinä kun lapset eivät ole häiritsemässä, hyödynnän myös kiipeilytelineitä. Esimerkiksi ”apinaradalla” voi hyvin kokeilla kuinka monta kertaa jaksaa mennä edestakaisin. Siis sellainen tikapuumainen rakennelma jossa käsien varassa liikutaan :S Kun turhaa yleisöä ei ole, roikun pokkana pääalaspäin kiipeilytelineen verkossa ja teen kieppejä renkaissa. Ja ikää on 30+.. 😀 Jotenkin tällainen toiminnallinen liikunta vain viehättää 🙂 Toisaalta sellainen ei tunnu pakkopullalta, ja samalla koordinaatiokyky saa haastetta. Yhteenveto: lapsista kannattaa ottaa mallia jos vain pokka pitää 😀

    • Itsekin testasin tuota apinarataa, mutta olin siinä aika huono. 😀 Pitää sitä harjoitella vielä. Tykkään myös vähän vaihdella treenejä, jos tekee vain samaa niin siinä aika nopeasti kyllästyy. 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta