Liikuntapäiväkirja; kohtuudella hyvä tulee

Huomenta, tänään vuorossa liikuntapäiväkirja! Ruokapäiväkirjapostaus on edelleen yksi luetuimmista postauksistani, joten sellainen on taas tulossa ensi viikolla. 🙂 Usein merkkaan suunnitellut salitreenit kalenteriin, mutta nekin tuppaavat välillä muuttumaan. En merkkaa tähän vaunukävelyitä, jollen mene niille ihan suoranaisessa hikoilutarkoituksessa. Tämä viikko oli aika tyypillinen liikuntaviikko.

Tässä siis tämän viikon liikuntapäiväkirja:

Ma: Koko kehon salitreeni paikkaharjoitteluna, toistomäärät 10-15.

Ti:

Ke: Koko kehon salitreeni supersarjoina, toistomäärät 15.

To:  40 minuuttia kuntopyörän polkemista Skamia katsoessa.

Pe: Kotitreeni kahvakuulalla ja oman kehon painolla. Tein treenin kestävyystyyppisenä; kolme liikettä putkeen aina ennen taukoa ja toistomäärät 15-20.

La: 30 minuuttia kuntopyöräilyä tenttiin lukiessa.

Su:

liikuntapäiväkirja, treenit, salitreeni, lepo, palautuminen

liikuntapäiväkirja, treenit, salitreeni, lepo, palautuminenTavallisesti teen siis kolme lihaskuntotreeniä viikossa salilla tai kotona ja pari kertaa aerobinen treeni kävelyn, pyöräilyn tai juoksun muodossa. Olen tykännyt treenata tähän tahtiin; aikaa jää paljon muillekin jutuille eikä näitä treenimääriä ole vaikea sovittaa arkeen. Treenaamaan on myös lähes aina kiva lähteä, kun pitää määrät näin kohtuullisina. Palautumisen kanssa ei ole myöskään ongelmia ja esimerkiksi noita aerobisia treenejä pystyisi varmasti koventamaan ja pidentämään ilman että palautuminen kärsisi.

Olen aika mukavuudenhaluinen nykyään liikunnan suhteen; joskus on tullut vedettyä enemmän verenmaku suussa ja silloin se tuntui kivalta haastaa itseään koko ajan. Nyt sitten maistuu rauhallisempi tahti. Salitreenit teen kovempaa, mutta joskus niissäkin tulee tehtyä vähän kevyemmin. Aerobiset treenit olen sitten ottanut peruskunnon kehittämisen kannalta. Kohta alkaa ilmatkin lämpenemään ja silloin taas tulee pyöräily mukaan kuvioon ja varmasti tulee käveltyä muutenkin enemmän. Olisipa aina kesä niin hyötyliikuntaa tulisi tehtyä paljon enemmän (tekosyitä tekosyitä). 😀

Millainen on sun tyypillinen treeniviikko?

Ps. Päivittelen Fitfashionin Snapchattia ensi viikolla laitahan seurantaan Fitfashionfi <3

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Sopiva määrä liikuntaa ja palautuminenJumppaa vauvan kanssaMiten innostua lenkkeilystä?Vähennä treeniä ja kiinteydy!Kiihdytä aineenvaihduntaa x8Miten pysyä motivoituneena – 7 vinkkiä!Polttareiden jälkeiset mätöt – ruokapäiväkirjaKun syöminen on pakkopullaaNyt se perse ylös! – treenipäiväkirja

Taru

2 vastausta artikkeliin “Liikuntapäiväkirja; kohtuudella hyvä tulee”

  1. kuntopyörä kotona on loistava, telkkaria tai kirjaa/lehteä lukiessa tulee hyödynnettyä aikaa kätevästi. Harmi että kotikuntoilua väheksytään. Itse jumppaan ja joogaan kotona, usein ihan siksi että haluan olla omassa rauhassa. Koska en ole töissä ja aikaa on salilla käyn päivittäin, en tosin vedä ”täysillä” joskus teen vaan keskivartaloa ja vähän kävelen matolla(esim sään takia)2x zumba, 1 vesijumppa/juoksu ja päivittäiset ulkoilut ja monta kotijumppaa fiiliksen mukaan, 1x hieronta ja putkirullailua.

    • Kiitos kommentista! Itsekin tykkään nykyään tehdä treenejä välillä kotona. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta