Näin helpotat treenaamaan lähtemistä x6

Vaikka liikunta on ollut vuosia osa arkeani, joskus vain tulee niitä päiviä kun treenaamaan lähtö ei houkuttele. Tämä ei haittaa, mikäli liikunta on jo luonteva osa elämää. Sen sijaan jos vasta totuttelee treeniin, pienet tauot johtavat helposti pidempiin. Treenaamaan lähtemistä on joka kerta helpompi lykätä ja kohta huomaakin että edellisestä kerrasta on vierähtänyt kuukausi. Sitten siitä on taas hankalampi aloittaa uudestaan. Kyllä sekin onnistuu, mutta pääset helpommalla kun pidät säännöllistä treenitahtia yllä. Miten motivoitua treenaamaan, silloin kun ei huvittaisikaan?

Ajattelinkin kertoa vinkkejä, jotka voisivat helpottaa treenaamaan lähtemistäsi. Osa näistä saattaa olla sinulle tuttuja, mutta joskus on ihan hyvä kerrata. 😉

Miten motivoitua treenaamaan?1. Sovi treenit kaverin kanssa.

Tämä on aika takuuvarma keino; ei tule niin helposti peruttua kun on toisen kanssa sovittu treffit. Tämä säästää myös aikaa kun tulee treeni tehtyä ja kaveri nähtyä samalla kertaa.

2. Pakkaa tavarat edellisenä päivänä valmiiksi.

Jos olet suunnitellut aamutreeniä tai meneväsi suoraan töistä treenaamaan, tämä on hyvä tapa. Kun tavarat on valmiina aamutreeniä varten, lähteminen on helpompaa. Jos taas suunnittelet meneväsi töiden jälkeen, säästät aamulla aikaa kun ei tarvitse hoitaa tavaroiden pakkaamista samalla.

3. Nopea lähtö

Toisinaan vetkuttelemme lähtöä niin kauan että siinä ajassa ehtisi tehdä useammankin treenin. Paras tapa on vain lähteä liikoja miettimättä. Enemmän tekoja ja vähemmän turhaa ajatusten pyörittelyä.

4. Ole joustava

Vaikka olisit suunnitellut lenkkiä, voi olla että haluaisitkin mennä jumppaamaan. Salli siis suunnitelmien muutokset; loppupeleissä tärkeintä on, että treeni on kivaa ja sinne tulee lähdettyä.

5. Treenaa kotona

Aina ei tarvitse lähteä mihinkään; hyvän treenin saa aikaiseksi myös kotona! Katso nämä; Kovatehoinen hiit-kuntopiiri, Jalat muusiksi 20 minuutissa! ja Nopea kotitreeni

6. Mielikuvaharjoittelu

Omalla kohdallani toimii usein mielikuvat; mietin millainen fiilis minulle tulee jos jään vain himaan jumittamaan, verrattuna siihen mikä fiilis minulla on hyvän treenin jälkeen. Usein tämän jälkeen valinta on aika helppo ja lähden mielelläni treenaamaan. 😉

Miten motivoitua treenaamaan?Toivottavasti näistä on hyötyä! Heittäkää omat vinkkinne kehiin siihen, miten motivoitua treenaamaan. ;)<3

Facebook & Instagram

Lue myös:

Ruokapäiväkirjani

Treeniä omilla ehdoilla

Aamuviiden treeni

Taru

4 vastausta artikkeliin “Näin helpotat treenaamaan lähtemistä x6”

  1. Mulla toimii se että katselen motivaatokuvia ja luen motivoivia ja tekstejä. 😄 Myös treenin suunnitteleminen toimii ja nimenomaan myös toi mielikuvaharjoittelu. 😊 Toistaiseksi ei kyllä ole tullut kaduttua treenin jälkeen että meni ja teki! Kivaa alkuviikkoa 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta