Nopea yläkehon keppijumppa

Moikka ja kivaa torstaita! Ennen pääsiäistä on hyvä tehdä hieman vetreyttävää jumppaa, jotta jaksaa löhötä sohvalla ja syödä suklaamunia. 🙂

Kehonhuoltoa kannattaa tehdä muutenkin säännöllisesti, sillä olen huomannut, että melkein jokainen ihminen valittaa yläselän sekä niska- ja hartiaseutunsa olevan jumissa. Lisäksi aika moni toteaa, että pitäisi tehdä kehonhuoltoa enemmän. Olen itsekin välillä laiska huoltamaan kehoa, vaikka tiedostan sen hyödyt ja valitan usein jumissa olevaa kroppaa.

Tänään päätin ryhdistäytyä ja tehdä nopean yläkehon keppijumpan. Tämän pikaisen jumpan jälkeen veri lähtee kiertämään ja yläkroppa tuntuu vetreämmältä. Kokosin ohjeet teillekin, tarvitset välineiksi kepin ja tuolin.

1. Istu tuolille ja nojaa eteenpäin ja alas painoa keppiin varaten. Kädet voi päästää vielä suoremmaksi kuin kuvassa. Pidä venytystä 20 s.

JOKUUUUUU.jpg

2. Tuo keppi alas lantionalueelle. Lähde suorin käsin viemään keppiä selän puolelle niin pitkälle kuin saat ja palauta takaisin eteen. Toista 20 x.

jalka poikki.jpg

3. Seiso lantionlevyisessä asennossa keppi harteilla. Kierrä ylävartaloa puolelta toiselle vuorotellen. Toista 20 x.

käännös.jpg

4. Seiso lantionlevyisessä asennossa. Kumarru keppi hartioilla eteenpäin ja kierrä yläkroppaa vuorotellen puolelta toiselle. Pää voi liikkua mukana. Toista 20 x.

ylös.jpg

5. Seiso kevyessä haara-asennossa keppi edessä olkapäiden tasolla. Työnnä kyynärpäitä aavistuksen kepin alle, ja työnnä ylös suorille käsille. Toista 20 x

punnerrus.jpg

Pidä joka liikkeessä keskivartalo tiukkana ja selkä suorana. Polvet voivat olla pehmeästi.

Hyvää pääsiäistä!

 

 

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta