Kunnon repsahtaminen raskauden jälkeen

Pirteää maanantaita! Tästä aiheesta minun on pitänyt jo jonkin aikaa kirjoittaa, mutten ole vain saanut aikaiseksi. Nimittäin minun repsahtaneesta kunnostani! Enkä puhu nyt ulkonäöstäni. Ulkonäöllisesti olen nykytilanteeseenkin ihan tyytyväinen, mutta olo ei ole yhtä sporttinen kuin muutama vuosi sitten. Minulle ei nimittäin ole aikoihin tullut treeneistä sellaista huippuhyvää ja vahvaa fiilistä. Haluaisinkin takaisin parempaan kuntoon, jotta saisin treeneistä enemmän irti. Lisäksi se tietysti vaikuttaa oloon positiivisesti myös yleisesti ottaen.

Kuten olen miljoona kertaa todennut, ennen raskautta treenasin kovaa ja liikuin muutenkin enemmän. Jatkoin treeniä läpi raskauden ja kävin salilla synnytystä edeltävänä päivänä. Aloitin liikunnan pian synnytyksen jälkeen, tietysti hieman kevennetysti. Ajan myötä kovensin treenejä, mutta silti olen jäänyt sinne hieman kevyemmälle tasolle.

parempaan kuntoon   parempaan kuntoon Ennen treenien jälkeen oli aivan huippufiilis – sellainen kaikkensa antanut. Kovien treenien jälkeen endorfiinit jylläsivät kehossa koko loppupäivän ja joskus jopa seuraavankin. Olo oli kropassa hyvä ja vahva. Nykyään treenien jälkeen fiilis on vähän sellainen ”plääh tässäkö tää nyt oli”. Lisäksi sporttinen fiilis saattaa kadota kuin pieru saharaan jo parin tunnin jälkeen. Selkeää on siis etteivät treenit ole samalla tasolla kuin ennen, vaikka treeneissä tulee hiki ja lihaksissa tuntuu. Eikä aina pidäkään treenata kovaa, mutta tämä himmailu on jatkunut nyt reilu pari vuotta – eiköhän ole siis aika vähän mennä sinne epämukavuusalueelle. 😉

Olenkin päättänyt alkaa vähän haastaa itseäni enemmän treeneissä. Älkääkä käsittäkö väärin; treenaaminen on kyllä tälläkin hetkellä kivaa ja olo kropassa hyvä. Silti, vaikka koen olevani ihan hyvässä fyysisessä kunnossa, oloni ei ole yhtä energinen. Haluankin sen sporttisen hyvän olon takaisin kroppaani.

parempaan kuntoon parempaan kuntoonJuoksukuntokin on laskenut kuin lehmän häntä – muutama vuosi sitten jaksoin juosta pitkiä lenkkejä kovaa. Nyt en edes muista milloin olisin viimeksi edes juossut yli 30 minuutin hölköttelyn, jos eilistä ei lasketa. Sen voin kertoa tämän olleen ennen raskautta, koska jouduin lopettamaan juoksun aika aikaisin supistelun takia. Eilen sitten juoksin tunnin lenkin ja se meni ihan hyvin pienen alkukankeuden jälkeen.  Tästä on hyvä jatkaa! 😉

Oletko sinä antanut kunnon repsahtaa raskauden jälkeen? Onko siellä muita jotka haluavat parempaan kuntoon? 🙂

My pics: Suvi S., edit by me

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

 

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 6
Tykkää jutusta