Parhaat liikkeet pakaroille x5!

Mitkä ovat parhaat pakaraliikkeet? Hyvin yleinen kysymys, johon kerron oman mielipiteeni tässä postauksessa. Pakaroihin voi olla vaikea saada tuntumaa treeneissä. Itsellänikin oli ennen tämä samainen ongelma, mutta sain tuntumaa parannettua tekemällä ensin todella pienillä painoilla ja keskittymällä liikkeeseen enemmän. Myös lihaskireydet esimerkiksi lonkankoukistajissa, voivat vaikeuttaa tuntumaa pakaratreenissä. Tästä aiheesta voisi kirjoittaa ihan oman postauksensakin!

Tässä mun mielestä parhaat pakaraliikkeet! Näillä saa tuntumaa hyvin pakaroihin. 🙂

Lantionnosto kuminauhalla/kiekolla:

Lantionnostoa voi tehdä aika monella eri tapaa, mutta itse olen kokenut nämä kaksi variaatiota parhaimmiksi. Kuminauhalla tehdessä se asetetaan polvien alapuolelle ja lähdetään tekemään! Kuminauhan kireyttä säätämällä voit joko keventää liikettä tai tehdä siitä raskaamman. Levypainolla eli kiekolla tehdessä liike toimii myös ja tässäkin tietysti voi ottaa aina raskaamman kiekon, jos siltä tuntuu.

Reiden loitonnus väärinpäin:

Itse saan paremman tuntuman peppuun menemällä reidenloitonnuslaitteeseen väärinpäin ja ottamalla penkin yläosasta kiinni. Parhaiten liike toimii mielestäni, jos tekee ensin isoilla painoilla laajoja liikkeitä ja lopuksi pienemmillä painoilla pumppauksia. Kannattaa kokeilla tehdä myös supersarjana tässä laitteessa; ensin oikeinpäin istuen ja sitten vaihto toisinpäin. 🙂

parhaat pakaraliikkeet Sumokyykky:

Kyykyllä saa hyvän tuntuman pakaroihin, mikäli osaat aktivoida oikeat lihakset. Omalla kohdallani toimii juurikin leveä asento kyykyssä eli sumokyykky. Liikeen loppuun kannattaa tehdä vielä muutaman sekunnin pito. Teen tätä usein kahvakuulalla, vapaalla tangolla tai smithissä.

Jalkaprässi:

Jalkaprässiä teen lähes aina liikeparina leveää- ja kapeaa jalkojen asentoa vuorotellen. Oikeastaan melkein kaikissa liikkeissä tuntuma on mielestäni paras, jos tekee kaksi liikettä putkeen! Tämä kyseinen liikepari toimii aina.

Bulgarialainen kyykky:

Tämä on karmea liike. 😀 Toimiva, mutta tosi rankka. Varsinkin jos tekee kunnon lisäpainoilla. Tätäkin liikettä voi tehdä eri variaatioilla. Usein sanotaan, että parhaan tuntuman saa pakaroihin kun astuu vähän kauemmas penkillä olevasta jalasta. Itse taas olen saanut parhaimman tuntumaan, kun olen jäänyt kyykkäämään lähemmäs penkkiä. Kai tämäkin riippuu hieman rakenteesta? Kokeilemallahan se selviää kumpi variaatio toimii paremmin.

Toivottavasti näistä oli hyötyä! Mitkä on sun mielestä parhaat pakaraliikkeet?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Kannattaako vähähiilihydraattinen ruokavalio?

Vähennä treeniä ja kiinteydy!

Proteiinivanukkaat testissä!

 

 

 

 

 

 

 

Taru

10 vastausta artikkeliin “Parhaat liikkeet pakaroille x5!”

  1. Jep just näin! Mulla on ollut tuntuman saaminen vaikeaa aluksi, mutta nää ohjeet voin kyllä allekirjoittaa. Lisäisin vielä, että kunnon pakaran lämmittelyliikkeet lisäävät hyvin tuntumaa treenissä. Erilaisia variaatioita kuminauhan kanssa ennen varsinaista treeniä ja lonkankoukistajien venyttelyä ja availua, niin helpottaa ja tuntuma on taattu 🙂 mulla on tosi kireet lonkankoukistajat, jotka tuskin edes perinteisessä hieronnassa aukeavat, niin lämmittely on mulle kaiken a ja o 🙂

    • Kiva kun kommentoit 🙂 Jep lämmittely auttaa kyllä myös! Tästä pakaralihasten aktivoinnista voisi kirjoittaa ihan oman tekstinä myös😀

  2. myös askelkyykky on loistava,kun osaa aktivoida pakaran eikä käytä etureisiä apuna 🙂

    • Jep 🙂 ja parhaitenhan yleensä toimii juurikin liikkeiden ja toistomäärien vaihtelu 🙂

  3. Lantionnosto levytangolla ja t-bar squat on ehdottomasti mun lemppari pakaraliikkeet!!

    • Mikä tuo t-bar squat on? 😀 Voi olla että olen tehnyt, mutta toi nimi ei nyt sano mitään. :D<3

      • Hmmm, en oikeen osaa selkeesti selittää sitä 😀 googlen kuvahakuun kun sen kirjottaa, niin löytyy kyseisestä liikkeestä kuvia 🙂

  4. Ei liity aiheeseen, mutta kaunis tuo sun uusi banneri! Tykkään!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 7
Tykkää jutusta