Kiertoharjoittelu suoraan helvetistä!

Olipas dramaattinen otsikko, mutta siltä se tuntui kun vetelin viimeistä kierrosta! Eilen tuli tehtyä kavereiden kanssa porukalla todella tehokas ulkotreeni ja ajattelin jakaa sen täällä teillekin. Suosittelen kyllä tätä treeniä- ja ylipäätänsä porukalla treenaamista lämpimästi. Porukalla on ihmeellinen vaikutus ja sitä yhtäkkiä vaan jatkaa, vaikkei jaksaisi koska muutkin tekevät. 😀 Toki jotkut pystyvät piiskaamaan itseään yksin ollessaankin koviin treeneihin, mutta väittäisin valtaosan ylittävän itsensä porukalla treenatessa tai valmentajan valvovan silmän alla. Tässä se tulee!

Tehokas ulkotreeni

Tähän treeniin tarvitset treenimaton tai jonkun muun alustan sekä kahvakuulan. Meillä oli käytössä 10kg kuula. Treenin pystyy tekemään hyvin ulkona missä vain paikassa, josta löytyy penkki tai boksi jonka päälle hyppiä sekä leuanvetotanko.

Treeni tehtiin kieroharjoitteluna – jokaista liikettä tehtiin 1 minuutin ajan putkeen, jonka jälkeen 30s tauko ja seuraava liike. Liikkeitä oli kuusi – kuten myös treenaajia. Teimme näitä kuutta liikettä neljä kierrosta – kolmannessa yhtä liikettä tehtiin 40s (tauot 20s) ja neljännessä 30s (tauot 15s). Treeniin menee aikaa n. 20 min + alkulämmittelyt. Lähes kaikki meistä tulivat paikalle pyörillä, joten siinä sai hieman lihaksia lämpimäksi. Tämän lisäksi käsien pyörittelyä, haarahyppyjä jne.

Treeniliikkeet

  • Askelkyykkyhyppy
  • Vatsarutistus matolla
  • Burpee
  • Leuanveto tangossa
  • Hypyt boksille
  • Etuheilautus kahvakuulalla

Itse saan kaksi leukaa vedettyä ilman kuminauhaa, joten leuanvedot hoidin aikalailla negatiivisilla leuanvedoilla eli hyppäämällä leuanvetoasentoon ja laskemalla itseni jarruttaen alas. Askelkyykkyhypyt voi korvata askelkyykyillä ilman hyppyjä ja boksihypyt taas penkille askelluksilla. Osa meistä teki leuanvedon sijaan vatsalihastreeniä roikkumalla tangosta ja nostamalla jalat ylös eteen.

Oli kyllä huippuhyvä ja tehokas ulkotreeni! Ja minä kun mietin saanko oman kehon painolla tehtyä tarpeeksi kovaa treeniä. 😀 Tietysti minkä vain treenin voi vetää kovaa tai kevyesti, mutta porukassa on ainakin omasta mielestäni helpompi saada tehot irti. Kyllä siis ehdottomasti saa kun vain tekee täysillä – ei yhtään harmita, että valitsin ulkotreenin porukalla yksin salilla hikoilun sijaan. Suosittelen siis!

Tykkäätkö sinä treenata yksin vai porukalla?

Seuraa Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Minusta fitness kisaaja? Hell no! Nyt loppu herkuttelu!Alipainon rajoilla – silti L kokoa? Huonoimmat laihdutuskeinot x5 – älä kokeile näitä! Kun syöminen on pakkopullaa Laihaläski on jees Pari munkkia päivässä pitää nälän loitolla Treeni ideoita x 11!

Taru

4 vastausta artikkeliin “Kiertoharjoittelu suoraan helvetistä!”

  1. Jep tän kaltaista treeniä tehty jengillä 60-luvulta lähtien,toimi silloin,toimii nyt.

  2. Hah, kaikki nää kiertoharjottelut, mihin on yhdistetty hyppyjä/loikkia on niin ÄRSYTTÄVÄN tehokkaita, että pakko aina painaa! Tykkään blogistasi ihan älyttömästi, osaat kirjottaa niin monipuolisesti ja täysin omalla tyylilläs ♥

    https://stepsonacircle.blogspot.fi/
    Aloitteleva treeni- ja hyvinvointiblogi liikuntaneuvojaksi kouluttautuvan taholta!

    • No niinpä, saa kyllä lyhyessä ajassa hyvän treenin. 🙂 Kiitos paljon, kiva kuulla! Käyn kurkkaamassa sun blogia. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 6
Tykkää jutusta