Terveelliset herkut x5!

Viikonloppuisin tekee toisinaan mieli napostella jotakin. Aina ei kuitenkaan tee mieli sitä irttaripussia; joskus sitä haluaa nauttia hieman terveellisemmistä herkuista ja samalla välttyä sokeripöhnältä. Ajattelinkin jakaa vinkkejä terveellisempiin herkkuihin, joiden syömisen jälkeen on edelleen hyvä olo. Tässä tulee terveelliset herkut x5!

Raakasuklaakuorrutetut Cashewpähkinät

Cocovin ihanat raakasuklaalla kuorrutetut cashewpähkinät veivät kieleni heti mennessään! Pussi tyhjeni rivakkaa tahtia, mutta olo säilyi hyvänä. 😉 Pakkaus on 60g eli juuri sopivan kokoinen tyydyttämään herkkuhimot. Tuote on lisäaineeton, gluteeniton ja laktoositon. Omasta mielestäni täydellinen herkku, mutta perusmarketista tätä ei löydy. Kannattaa etsiä siis suuremmista marketeista tai esimerkiksi Ruohonjuuresta.

terveelliset herkut

Makeuttamaton maapähkinävoi

Eikä mikä tahansa merkki vaan Lidlin Vita D’or -merkkinen on mielestäni paras! Tätä menee lusikallinen siellä ja toinen täällä lähes päivittäin. Aivan ihanaa ja suussa sulavaa eikä yhtään tahmaavaa. Amonan vastaavaan meinaa ihan tukehtua jos erehtyy laittamaan liikaa kerrallaan suuhun. 😀 Maapähkinävoi on kaloripommi, mutta siinä on paljon terveellistä pehmeää rasvaa ja proteiinia. Tämän herkun kanssa kannattaa kuitenkin pitää kohtuus mukana ja levittää vaikkapa riisikakun päälle, jos pelkiltään lusikointi meinaa lähteä lapasesta.

terveelliset herkut

terveelliset herkut

Cocovi luomu supersnack Cashew

Patukka pieneen herkkunälkään. Ei lisättyä sokeria, säilöntä- tai lisäaineita. Ainesosina vain taateli ja cashewpähkinä.

terveelliset herkut

terveelliset herkut

terveelliset herkut

Cocovi Superchoco raakasuklaa

Tuhtia raakasuklaata sopivan pienessä paketissa. Pieni määrä takaa, että herkun jälkeen olo on fresh, eikä irttaripussin jälkeinen sokeripöhö. Tuote on gluteeniton, lisäaineeton ja maidoton.

terveelliset herkut

Kuivatut banaanilastut

Vaikka banaani on yleisesti ottaen makea hedelmä, kuivatettuna lastuna se onkin enemmän suolainen ja mukavan rapsakka. Niitä popsii mielellään sipsien sijaan – säästyy mahakivulta ja silmäpusseilta.

Hyviä herkkuhetkiä! Tuleeko sinulle mieleen jotain lisättävää ja onko nämä terveelliset herkut sinulle jo tuttuja?

Seuraa: Facebook, Instagram & Youtube

Lue myös:

Lauantain ruokapäiväkirja

Kirpsakka aamupala smoothie & kuulumiset

Ruokapäiväkirjani

 

Taru

4 vastausta artikkeliin “Terveelliset herkut x5!”

  1. Oooo! Onko Lidlissä taas tota makeuttamaton PB:tä? 😍 Se oli mun käsittääkseni pitkään poissa valikoimista ja siellä oli sitä pelkkää sokeriversiomömmöö 😁 Ihan parasta PB on uunissa paahdetun bataatin kanssa tai sitten leivän/riisikakun päällä pakastettujen banaanisiivujen kera 😋!

    • Aijaa en edes tiennyt että jossain vaiheessa sitä ei olisi ollut. 😮 Kyllä itse olen sitä ainakin viime aikoina ostanut! Ui kuulostaa hyvältä pitää kokeilla. <3

  2. Toi on kyllä parasta maapähkinävoita! 😋 Siihen jää kyllä valitettavan helposti koukkuun… 😅

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 6
Tykkää jutusta