Treeniä omilla ehdoilla

kahvakuulailua (1 of 1).jpg

Viitisen vuotta sitten aloin treenaamaan salilla kunnolla. Kuntosalivillitys oli kuumimmillaan ja kaikki halusivat jättimäisen bootyn ja yhtäkkiä isohabaiset tytöt olivat kuumia. Ympärillä vallitseva villitys tarttui hieman minuunkin ja yhtäkkiä halusin myös kasvattaa lihasta. Sain treenin (ja syömisen) myötä lihasta, vaikken miksikään hulkiksi muuttunutkaan. Huomasin kovan treenin myötä myös että ruokaa oli pisteltävä poskeen jättiläismääriä jotta treeneistä palautui. Paino nousi viitisen kiloa, mutta se ei minua haitannut koska tykkäsin treenistä. Välillä juminen olo salin jälkeen ärsytti, mutta tavallaan oli mukavaa tuntea tehneensä jotain.

Raskausaikana puntteja ei voinut repiä tietenkään samaan tahtiin ja samalla intensiteetillä. ”Iso” habani siis kutistui ja pallopehva pieneni. Ruokahalu pysyi kutakuinkin samana koska mahassa kasvoi vauva. Synnytyksen jälkeen huomasin, ettei minulla ollut mtosiaankaan ruokahalua vaikka minulle oltiin kerrottu että imetysaikana nälkä on melkoinen ja laihtuminen satavarmaa. Itse ihmettelin että mistä nää kaikki nyt puhuu, minun ei tee mieli syödä mitään! Saatuani jälkitarkastuksesta luvan salitreenille menin sinne innoissani. Huomasin nopeasti kuitenkin ettei minua voisi enää vähempää kiinnostaa monen hauisliikkeen hinkuttaminen ja päätin muuttaa treenityyliäni.

h (1 of 1).jpg

Olen viime aikoina innostunut kotitreenistä! En olisi ikinä voinut uskoa että näin käy; olen aina ajatellut treenaavani kotona kevyemmin. Jokin aika sitten kokeilin pari kertaa kahvakuulatreeniä omassa olohuoneessa ja tuloksena oli tehokas koko kehon kiertoharjoitus ja seuraavana päivänä kipeät lihakset. Tietysti kotona on vaikeampi tehdä voimatreeniä tai lihasmassaa kasvattavia liikkeitä pelkällä kahvakuulalla. Kahvakuulailu sopii kuitenkin loistavasti nopeusvoiman- ja kestävyysvoiman treenaamiseen ja rasvanpolttoon.

Nykyään teen paikkaharjoittelua ”isoilla” painoilla vain kerran viikossa. Lopputulos on se, että haba on edelleen pieni, ruokahalu jo hyvä mutta ei kuitenkaan sama kuin ennen raskautta. Näin tuntuu kuitenkin hyvältä tällä hetkellä – en halua tehdä treeniä joka ei tunnu miellyttävältä. En myöskään kaipaa enempää lihaksia, joskus se oli mielestäni kivaa mutta keho tuntuu vetreämmältä näin. Ja minulle on tärkeämpää se miltä oloni tuntuu kuin se miltä näytän. Tärkeintä on että liikkuu ja paras vaihtoehto on tehdä se itselleen mielekkäällä tavalla. 🙂

Onko teidän treenityylinne muuttunut vuosien varrella?

Seuraa Facebook & Instagram

 

Lue myös:

Aamuviiden treeni

Kyllästynyt kuntosaliin

Sopiva määrä liikuntaa ja palautuminen

 

***

About five years ago I started to going to the gym. At first I wanted to grow my muchles like everybody else. 😀 So I was training and eating well. Muchles growth, but during the pregnancy my workouts were not so heavy and I loose muchles a littlebit. After my child birth I would have been able to continue the same workout. But it didn’t felt meaningful anymore. So now I workout in a different way; I do more circuit training and it has been more nicer at this point. Remember that training should be fun! <3

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta