Vähän erilainen penkkitreeni

Moikka!

Keväisin on kiva treenailla ulkona, kun aurinko paistaa ja tarkenee muullakin kuin toppatakilla. Eilen ulkoillessa tuli testattua treeniliikkeitä, joissa penkkiä voi käyttää hyödyksi. Kokeilin muun muassa tällaista:

1. Askelkyykky etujalka penkillä 10 x/jalka: Nosta toinen jalka penkille ja lähde laskeutumaan kyykkyyn niin, että tukijalan polvi menee lähelle maata. Askelen pituutta säätelemällä voit vaikuttaa siihen, tuntuuko liike pakarassa vai etureidessä.

DSC04101.jpg

2. Leveä punnerrus penkkiä vasten 20 x: Aseta kämmenet hartijoita leveämpään asentoon penkkiä vasten ja työnnä itsesi ylös niin, että kädet menevät suoriksi. Laskeudu takaisin alas ja toista. Ala-asennossa kyynärpäät aukeavat sivuille. Selkäranka ja niska kulkevat samansuuntaisesti.

DSC04107.jpg

3. Hyppy penkille 20 x: Hyppää tasajalkaa penkille. Laskeudu alas ja toista.

DSC04105.jpg

4. Bulgarialainen askelkyykky 10 x/jalka: Aseta takimmainen jalka penkille ja astu eteenpäin. Lähde laskeutumaan kyykkyyn niin, että takimmaisen jalan polvi menee lähelle maata. Askelen pituutta säätelemällä voit vaikuttaa siihen, tuntuuko liike pakarassa vai etureidessä.

DSC04109.jpg

5. Vuorikiipeilijä penkkiä vasten 20 x: Pidä keskivartalo tiukkana ja kämmenet penkkiä vasten. Tuo vuorotellen molemmat polvet vastakkaista kainaloa kohti. Tee rutistus vatsalihaksilla.

DSC04111.jpg

Keskity jokaisessa liikkeessä pitämään keskikroppa tiukkana ja selkä suorana. Treenin voi tehdä kiertoharjoitteluna eli kaikki liikkeet putkeen. Kierroksia voi tehdä oman kuntotason mukaan esimerkiksi kolme tai neljä. Tällä saa virkistävää vaihtelua tavalliseen lenkkiin ja lihaksetkin ovat valmiiksi lämpiminä.

Miten sinä tykkäät treenata keväällä?

 

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta