Vihdoin uus tukka

Joitakin vuosia sitten päätin, etten enää mene kampaajalle. Minulla oli ollut ”hieman” epäonnistuneita värjäyskokemuksia, joten olen tuunannut hiukseni kotona. Hyvä puoli kotivärjäyksessä on halpa hinta. Huono puoli on, että värjäyksen epäonnistumisesta saa syyttää vain itseään. Edellisellä kerralla, kun olin kampaajalla, minulla oli vaaleat hiukset, jotka halusin vaaleanruskeiksi vaaleilla raidoilla. Lopputulos oli kuitenkin punaruskea tukka puoliksi vaaleilla ja puoliksi punaisilla raidoilla. Silloisen koulukaverin mielestä se oli taas vihreä. Kampaaja lupasi korjata vahingon ilmaiseksi. Korjauksesta lähdin kotiin lähes mustalla tukalla.

Jossain vaiheessa aloin viihtyäkin kyseisessä tukassa. Halusin kuitenkin jotain vaihtelua, joten päätin uskaltautua jälleen kampaajalle.

tukka 1.jpg

tukka 2.jpg

Ennen käyntiä 😀

Mitä mieltä muuten olette, pitääkö kampaajan korjata värjäys, mikäli se ei vastaa asiakkaan toivetta?

Minun mielestäni riippuu tilanteesta. Esimerkiksi jos kampaaja sanoo, ettei asiakkaan toive onnistu samalla kertaa ja asiakas silti haluaa värjäyksen, on asiakasta varoitettu ja tällöin epäonnistuminen menee ns. omaan piikkiin. Jos taas kampaaja antaa ymmärtää tukan onnistuvan heti samalla kertaa, ja näin ei ole, on kurjaa, jos asiakas maksaa täyden hinnan ja joutuisi maksamaan uudenkin käynnin, mikäli haluaisi tukan onnistuvan.

Mielestäni kampaajan pitäisi aina sanoa ennen värjäystä ja leikkausta, onko lopputulos mahdollista saavuttaa samalla kertaa vai tarvitaanko useampi käyntikerta. Väärinymmärryksiä voi myös sattua ja siksi kuva on hyvä olla aina mukana.

Vähän virallisempaa mielipidettä Yleltä vuodelta 2005 tästä

pieni.jpg

 

toinen pieni.jpg

Onko teillä huonoja kokemuksia kampaajista? Miten tilanne on ratkaistu? Vai oletteko lopputulokseen aina tyytyväinen?

 

Taru

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta